torsdag 10 april 2008

Varför ta en omväg?

Sökte ett jobb för en tid sedan och blev mycket besviken när jag förstod att jag inte ens var utvald för intervju. Tyckte ju att jag var som klippt och skuren för den utannonserade tjänsten. Min kurs i copywriting kunde absolut vara användbar även där. Min 10-åriga dotter fick mig då att inse vad jag höll på med:
- Varför ska du jobba där när det är skriva reklam å sånt du vill göra? undrade hon. Jag hade inget bra svar och det tror jag heller inte hon förväntade sig, hon är så klok den lilla. Nu i efterhand ter det sig självklart att det hade varit dumt att välja ett jobb bara för att det finns och kan passa min sammanlagda kompetens. Nu känns det inte svårt att förstå att det inte var meningen. Nu har jag nämligen fått in en tå i reklambranschen. Det känns fantastiskt att någon tror på mig och ger mig en chans att visa vad jag går för... och det får de kommande veckorna utvisa; för det vet jag inte ens själv ännu. Säkert vet jag att det känns som jag hamnat rätt - äntligen!

Inga kommentarer: