tisdag 6 november 2007

Livet går vidare

"Just idag är jag stark, just idag mår jag bra..." (Kenta)
Det hjälper inte att tycka synd om sig själv, så nu ska jag sluta med det. Kanske finns det en mening med det som sker, för egentligen om jag ska vara helt ärlig mot mig själv, så har jag andra drömmar. Dom ska jag försöka förverkliga istället, men jag tänker göra det i det tysta (förutom att jag nu skriver då) och inte bry mig ett dugg om vad andra tycker och tänker. Går det inte vägen behöver jag inte förklara mig heller. Min plan B känns helt ok nu, det är bara kortsiktigt. Jag går tillbaka till mitt gamla jobb i januari. På minussidan finns lönen och det faktum att jag inte är chefens favorit. På plussidan finns elever och kollegor som saknar mig - det är en fördel med att sluta, då får man höra att man är uppskattad. Fram till årskiftet tänker jag hanka mig fram med extrajobb på krogen, jag tycker det är kul att bära tallrikar igen. Slitsamt, men ändå härligt - alla måste samarbeta och det gör mycket för stämningen.

Pausade här en stund i skrivandet för att göra en ansiktsbehandling....och livet går verkligen vidare. Är nu några timmar senare, närmare en av mina drömmar än jag någonsin varit.
Ett av livets goda är att man inte vet vad som ska hända, ett annat är att livet hela tiden innehåller möten med nya människor som kan, om man är öppen och har lite tur, ändra tillvaron till det bättre. Är nu sugen på att tala om vad det handlar om, men tänker njuta av att må bra istället.

8 kommentarer:

Jeremiel sa...

Roligt att höra, vännen! Jag blir lite nyfiken också...

Anonym sa...

amen kom igen nu då, det var taskigt! :-)

hannaria sa...

jeremiel: det är alls inte säkert att det blir som jag vill, men jag vet att det finns möjligheter i livet som jag blundat för länge nog.

johnny: du vet vad det handlar om, men det är en fråga om lokal...

Anonym sa...

hmmmm, jag vet att jag skall kommunicera med dig om det du skriver på bloggen här, men jag tror jag slår dig en pling istället!

hannaria sa...

Kommunicerar med dig gör jag helst på telefon eller när vi träffas, men tycker om att veta att du läser det jag skriver här :-)

Anonym sa...

Går ofta in på din blogg och läser allt du skriver här. Borde vara bättre att berätta vad jag tycker....

hannaria sa...

liene: har inte varit så mycket att läsa den senaste tiden... kanske blir det mer nu.

Anonym sa...

väntar på nytt inlägg......