fredag 16 november 2007

Meningen

Tror att det finns en mening med allt som sker, men inte att det är förutbestämt - det vore för trist. Har nu förlikat mig med min nuvarande situation och är medveten om hur bra jag faktiskt har det. Under två månader kan jag jobba om det behövs och jag har lust, samtidigt kan jag fundera på framtiden i lugn och ro. Det finns så många möjligheter i livet om man bara är öppen och man har lite tur... och träffar rätt människor vid rätt tillfälle. Möten är det som gör livet intressant. Livet är inte förutsägbart och det är oftast underbart (att det inte är förutsägbart alltså - jag har inte fått lyckopiller och jiddrar), ibland kan det vara tufft att inte få möjligheten att göra det man tror man vill. Så här i efterhand är jag inte längre ledsen, utan inser att det jag trodde var min grej, inte riktigt är det. Istället ska jag försöka förverkliga några av mina riktiga drömmar... kanske går det vägen... kanske inte. Just nu känns det dock som jag t.o.m. kan kombinera drömmarna. Får väl se om det är meningen.

1 kommentar:

Jeremiel sa...

Du har rätt och jag vet att du når dit du vill så småningom! Heja dig!