söndag 30 december 2007

Tack!

Jag har varit vilsen länge nu, men ändå vetat vad jag vill. Den lilla jante-tomten som suttit på min axel, kan jag äntligen borsta bort. Det jag tror jag är bra på, tycker även andra att jag duger till. Att bli antagen till en kurs i copywriting är ett kvitto för mig på att jag duger. Jag har länge vetat att jag älskar ord och vad man kan säga både med och mellan raderna. Att kommentera på andras bloggar och få andras kommentarer på mina poster, har gett mig självförtroende nog att faktiskt våga tro på min egen förmåga att kunna beröra med ord.
In i det sista trodde jag att jag hade fel - att jag missbedömt mig själv. Att beskedet dröjde berodde tyvärr på, att för få tillräckligt bra hade sökt och därför får jag vänta till augusti innan kursen kan börja. Ska försöka utnyttja detta till min fördel. Har någon tips på hur jag kan förbereda mig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!!!

Tips 1: skriv
Tips 2: skriv
Tips 3: skriv.

Övning ger färdighet och det finns inga genvägar. Däremot är det utmärkt att samla inspiration från dem som redan kan; leta alltså efter all bra reklamtext du kan hitta. Riv ut den, läs den och fundera på varför den är bra. Och så skriv lite mer!

hannaria sa...

Tack för goda råd och gott nytt år!