lördag 28 juli 2007

Kommer sommaren nu?



På fredag åker vi till Kreta. Vill inte vara missunnsam mot alla som är kvar i Sverige, men det vora väl typiskt om just den veckan skulle bli sommarens finaste. Man åker inte bara utomlands för att få ett bättre klimat, men det är ju liksom huvudanledningen. Som tur är ingår lite annat också: matlagning, disk, städning och naturligtvis miljöombytet. Ska inte klaga med tanke på att många börjar jobba nu och jag faktiskt har ledigt drygt två veckor till. Det jag kan klaga på är att jag alltid är tvungen att resa när det är som dyrast, på loven. Ja, jag är lärare och det ger många lediga dagar per år, men det är ju inte alltid det bästa. Ni vet kvantitet kontra kvalitet. Kan ibland t.o.m. bli tråkigt att vara ledig för länge om man inte har något roligt eller meningsfullt att göra och är man dessutom pank blir det hopplöst trist. Nu är väl inte det en beskrivning av min situation direkt, men jag är lätt trött på alla som säger att lärare har det så himla bra som är leeediga såå länge. Visst jag erkänner - lyxproblem kanske. Är iaf helt utvilad nu och behöver bara lite sol, för att klara av att börja jobba igen. Får väl tänka på att det är fint att ha ett jobb att komma tillbaka till - så går det lättare. Som tur är finns det kvällar och helger i augusti också och därför är det härligt om sommaren faktiskt kommer tillbaka, innan det blir höst igen.

Inga kommentarer: