söndag 26 augusti 2007

En kartong kvar...

Det är naturligvis inte en lattjolajbanlåda jag sparat till sist. Där finns säkert en massa viktiga papper som jag just nu är ovetande om. Hade väl tänkt att allt skulle vara i ordning nu och det är ju viktigt enligt feng shui att man har ordning även bakom de stängda dörrarna. Tyvärr är jag en obotlig tidsoptimist, men jag ska ta tag i det imorgon. Hade nog kanske kunnat leva upp till mina egna förväntningar, om jag inte tvingats åka till IKEA för andra gången den här veckan idag. Köpte en ny säng (m.m.) i onsdags som levererades i torsdags. Packade glad i hågen upp mina paket och blev en aning besviken då bäddmadrassen luktade lite skumt. Kunde omöjligt sova i min säng första natten. Somnade av ren utmattning andra natten, men när jag igår tvingade mig själv att sova i mitt latex-stinkande (tror det var det som luktade) sovrum insåg jag att det inte skulle funka. Min reklamation togs emot av en riktig surkart, men jag hade aldrig lämnat varuhuset om jag inte fått byta madrass. I natt ska jag sova gott i mitt välvädrade sovrum som doftar gott av nytvättade lakan. God natt!

5 kommentarer:

Hermann Dill sa...

Kör hårt syrran! Saknar dig i Stockholm.

Anonym sa...

Jag saknar dig med! Kom upp - så ska vi festa ordentligt!

Hoppas att den nya madrassen levde upp till dina förväntningar:-)

hannaria sa...

hermann: saknar dig oxå!

liene: madrassen är mjuk och luktar ok.
Kart jag kommer till sthm snart, vi festar ju så bra tillsammans ;-D

Anonym sa...

och jag kommer upp och hälsar på snart:-) skönt att det löste sig, ikea kan ju kinka lite ibland.

hannaria sa...

johnny: tack för besöket!
Tyvärr såg ju du att det fortfarande var en kartong kvar...kanske packar jag upp den i helgen.