onsdag 1 augusti 2007

Flyttstädning

Flyttade idag in i en slarvigt städad lägenhet och är väldigt störd över det. Det är så himla taskigt att lämna gamla makaroner mm i köket, diverse blä under badkaret, lite smuts här och där - inte bara i hörnen. Om jag vetat detta hade jag kunnat fixa det, innan jag flyttade in. Jag vet att världen inte enbart befolkas av snälla människor, men blir ändå ledsen och tar det personligt (fråga mig inte varför) att någon kan vara så egoistisk.
Tycker dock inte bara synd om mig själv, är helt nöjd med den nya bostaden för övrigt. Eller nej, inte helt nöjd! Den ska målas om också, luktar gammal cigarettfimp, men jag är ganska nöjd ändå. Hade dom förra hyresgästerna inte rökt, så hade jag fått leva med deras val av färg och tapeter.
Det finns för- och nackdelar med mycket, men inte med allt. Kommer inte på någon fördel med att flytta in i en smutsig lägenhet. Tror inte det finns någon. Kan i och för sig inte komma på någon nackdel med att jag ska åka på semester i övermorgon och att det förhoppningsvis är väldigt välstädat och dessutom nymålat när jag kommer hem igen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

aj, som jag misstänkte då...tråkigt. se till att han får betala i efterhand, ta upp det med värden. annars kommer det säkert bli jättebra.

Anonym sa...

In med värden och sedan städfirman - och sedan räkningen till grisen som bott där förut. Förhoppningsvis svider det precis så mycket som det förjänar.

hannaria sa...

jdawg: riktig flyttstädning är utlovad. Blir knepigt för den som ska utföra jobbet, eftersom jag flyttat in alla mina saker, men det är ju inte mitt problem!

smyg: fastighetsskötaren tar hand om alla detaljer - jag älskar att bo i hyresrätt igen! Vet att grisen struntat i annat tidigare också, t.ex. att betala hyran - förtjänar mycket svid.

Anonym sa...

Flyttstädning... Det var en artikel om just det i en av de morgontidningar jag blädddrat pliktskyldigt i under sommaren... En konstant källa till irritation!

Har läst din blogg, hela! :) Ser fram emot att läsa mer.

/en bloggnybörjare

hannaria sa...

bloggnybörjare: jag återkommer nog tyvärr till samma tema igen, nu när jag äntligen är uppkopplad igen...det var ju naturligtvis inte välstädat och nymålat när jag kom hem, men snart är alla kartonger uppackade :-)